Wednesday, December 11, 2013

Pilt räägib üht ja lugu teist

Meediatekstide analüüsi tunnis oleme nüüd juba palju rääkinud sellest, milline peaks sobilik ja samas põnev foto uudisloo kõrval olema. Järgmise loo puhul sattusin ma aga segadusse.

Antud foto ja pealkiri loovad minu peas seose, et on juhtunud õnnetus ning pildil on kiirabiautod teel, siis võiks arvata, et tegu on liiklusõnnetusega. Lugesin siis uudist edasi ja selgus, et Eesti poiss hüppas hoopis õnnetult peaga vastu basseini põhja ja sai tõsiselt vigastada.

Ma ütleks, et kui ma oleks seda kohe teadnud, et õnnetus kujutas endast hoopis midagi muud kui liiklusõnnetust, siis olekt tegelikult see artikkel tundunud mulle tegelikult põnevamgi, sest liiklusõnnetusi juhtub kahjuks liigagi sageli.

Tavaliselt küsitakse sellises olukorras, et: "noh, hea on küll ette heita, kuid mida sa ise siis paremini teeks?". Selle uudise puhul tunduks mulle õigem ühendada õnnetuse põhjus ja pilt, seega arvan, et näiteks foto vette hüppamise keelu sildist ning selle taustal siiski vette hüppavatest inimestest oleks üks parimatest lahendustest.  Inimesed pildil pidavat samuti paremini ja kutsuvamalt mõjuma.

Kuldne reegel uudise juurde käivast pildist: pigem naine kui mees, pigem väljas kui sees.


No comments:

Post a Comment